19 oktober 2012

Færre besøg :(

Jeg har fået meget færre besøg siden jeg flyttede til Bloggersdelight.
Jer der har kigget med herinde før, vil i ikke være søde at kigge med her: www.helleialanya.bloggersdelight.dk det er præcis den samme blog, bare på en anden side.

Tusind tak på forhånd :)

28 august 2012

Nu på Bloggers Delight!

Har fået en blog her i stedet: http://helleialanya.bloggersdelight.dk/

Det er de samme indlæg der er flyttet, men på en anden side.

Alle indlæg vil fremover blive skrevet derinde.

27 august 2012

Hjemme igen!

Har lidt travlt, skal ud at spise med Mehmet og min søster kommer i nat så vi skal lige have nogle ting klar.
Skriver om min tur i morgen, og smider en masse flere billeder ind.

23 august 2012

Pakket og klar

-Kan simpelthen ikke få det billede vendt om!
Fik lidt før fri da jeg skal afsted i aften, og lige skulle nå at pakke.
Jeg kører kl 21.00 med bus til Antalya, og derfra til Bodrum. Jeg er der kl.6.00 i morgen tidlig! Så jeg håber godtnok jeg kan sove i bussen for vi starter allerede kl.10.00.
Første dag skal jeg se hoteller i Bodrum området, anden dag 2 hoteller i Güllük, bl..a. det jeg skal bo på, og derefter med bussen til Marmaris. Der skal jeg så sove, og dagen efter ud og se hoteller der og i Icmeler.
Søndag aften kommer jeg så hjem igen.
Glæder mig til at tage en hel masse billeder :)

21 august 2012

Studietur i weekenden!

Jeg har lige fået at vide at jeg skal på studietur allerede her i weekenden, jeg skal til Güllük og Bodrum.
Jeg glæder mig rigtig meget, det bliver spændende at se vores hoteller dernede og bare at opleve noget andet end Alanya. Jeg kommer til at tage en hel masse billeder som jeg også ligger herind.
Jeg ved ikke så meget andet endnu, men nærmere info følger....

20 august 2012

Fik en hel masse slik igår. både af Mehmet og på hotellet. Sad og hyggede på arbejde med at lære tyrkisk og spise slik :) Det er jo altid så stille om søndagen så der var ikke ret meget at lave ellers.

Frokost med min søde kæreste

Igår kom Mehmet ind og spiste frokost med mig, det er så hyggeligt når han kan det.
Vi gik ned og fik kaffe på en lille café bagefter.
Efter arbejde spiste vi på hotellet og tog ned og kiggede i lejligheden bagefter. Balkonen i stuen er virkelig fin, og har en rigtig god udsigt. Glæder mig til vi skal sidde og spise derude :)

19 august 2012

Bayram = Slik! :)

Selvom Mehmet ikke holder ramadan og faster osv. så køber han alligevel masser af slik idag når der er Bayram.Han har købt en kæmpe æske chokolade til hotellet, og i morges havde han lagt chokolader til mig:) Jeg må hellere købe en lille ting til ham også, efter arbejde.

18 august 2012

Chokoladekage

Fik lige lyst til at bage kage her til aften :)
Havde ellers besluttet mig for at spise lidt sundere, men det må vente til i morgen, hehe.
Er igang med mine tyrkiske bøger og så må vi snart komme igang med at have en dag hvor vi kun snakker tyrkisk, som vi har planlagt. Men det er bare lidt svært at få det gjort :)

16 august 2012

Vi flytter!

Næste måned flytter vi :) Til en lejlighed med flere værelser, og 3 balkoner med god udsigt :)
Det er Mehmets onkel der er flyttet til Norge så vi kan få hans lejlighed, og den er halv pris af hvad vi betaler nu, så det er dejligt. I aften tager vi nok lige hen og ordner nogle ting og så tager jeg måske lidt billeder.
Var selvfølgelig ved poolen igen, og så var vi henne og få frokost på en god restaurant, og bagefter henne på hotellet for at sige farvel til Mehmets onkel.
Om lidt går jeg igang med mine tyrkiske bøger, jeg har ikke fået taget mig sammen endnu, og det er lidt for dårligt, så nu skal jeg til det.
Den ene huskat :)

10 august 2012

En august aften i Alanya

Da jeg cyklede hjem fra arbejde kom der en lille dreng og smed sådan en fidus i min cykelkurv, og jeg kunne ikke få lov at slippe, så jeg endte med at købe den ellers var jeg aldrig kommet hjem :)
Jeg er på vej over på hotellet, der er fødselsdag/afskedsfest for en af tjenernes kæreste.

Eftermiddagshygge på job

Min daglige starbucks (minus kagen, den får jeg ikke hver dag)

Der har absolut intet været at lave på arbejde idag, så meget af tiden er gået med facebook, spil og at læse blogs.

Kunne da også få lidt sundt, lækre søde kirsebær til kun halvanden lira! Hvilket svarer til 5 kr :)

09 august 2012

Masser af sol !! :)

Har lagt ved poolen hele dagen idag, og det kan virkelig også ses og mærkes, av!
Vi bestilte kylling döner til frokost og lavede friskpresset appelsinjuice :)
Nu er jeg på vej over på hotellet til aftensmad, og skal spille lotto på vejen, kryds fingre hehe :)

Børnene og Mehmet i vandkrig :)

08 august 2012

Skuffende koncert

Øv øv øv, vi nåede kun at høre 2 sange igår, vi kom nok derud ved en 21.30 tiden og så stoppede han lige efter. Jeg nåede ikke engang at købe noget at drikke. Så det var lidt skuffende at tage hele vejen derud kun for 2 numre :( Så tog jeg over på Odeon og spiste i stedetfor og så hjem i seng :)
I morgen har jeg fri!! :) Håber virkelig at vejret er ordentligt, det er længe siden jeg rigtig har fået sol.
Billede fra Alt om Alanya

05 august 2012

Godnat!

Så er jeg kommet hjem efter tyrkisk aften med både mavedansere, tyrkisk folkedans, ildshow, michael jackson show og staffdance. Jeg er bare rigtig træt og skal i seng :)

Vores søde huskat der ligger og sover i cykelstativet :)

En typisk søndag morgen i Alanya, ingen biler og ingen mennesker. Det hjælper nok heller ikke på det at det er Ramadan :)